vineri, 31 august 2018

DARUL LUI DUMNEZEU


Bruneta cu ochi albaştri e Camelia, vara mea din Italia, iar cele două minuni, sunt copiii ei (si ai mei), Nicolo şi Martina. Romani, pe jumătate. N-o mai văzusem de ani buni, când am primit un apel necunoscut. Era vara anului 2015, venise acasă din Italia, într-o scurtă vzită, împreuna cu soţul ei Massimo. Habar nu avea că viaţa ei se va schimba radical. Am stabilit degrabă o întâlnire la o cafea ca să depănăm amintiri din copilărie. Aşa am aflat că, de 10 ani se chinuiau să facă un copil, că au cheltuit zeci de mii de euro pe analize, tratamente de stimulare ovariană eşuate, fertilizări fără succes şi că nu prea mai avea vreo speranţă. Mai mult, se gîndeau să lase baltă orice demers şi să se împace cu ideea că nu vor avea copii. M-am uitat la ea dezaprobator. La 30 de ani ai toată viaţa în faţă, n-ai voie să renunţi la visele tale. Ai nevoie doar de curaj să ceri de la viaţă ce vrei. N-am stat prea mult pe gânduri şi am programat-o la un control, la Ruxandra Dumitrescu, medic ginecolog cu mare experienţă. Întâmplător  sau nu, în acea perioadă, mă ocupam chiar de promovarea Clinicii Fertilia, patronată de doamna Dumitrescu, loc în care ştiam sigur că există toate instrumentele necesare pentru îndeplinirea visului Cameliei. Şi aşa a fost. Camelia ştia că are ambele trompe infundate şi că nu poate obţine o sarcină pe cale naturală. O situaţie extrem de frustrantă, care o făcea să se simtă vinovată în faţa soţului ei. 


Un motiv în plus pentru mine să o ghidez pe drumul succesului. Ştiam, ca un fin psiholog ce sunt, că mai devreme sau mai târziu, lipsa copiilor i-ar putea afecta căsnicia. Două vizite scurte, analize, evaluări şi o fertilizare in vitro, singura speranta de a avea cat mai repede copilul mult dorit. În total o lună de zile. După fertilizare, vestea sarcinii reuşite a fost pentru mine un mesaj divin. S-au prins trei embrioni dar mai puternici au fost Nicolo şi Martina. Sincer, nu ştiu unde ar mai fi încăput al treilea. Am ţinut legătura pe toată  perioada sarcinii care a descurs fără probleme notabile. Camelia a născut în martie 2016, iar azi cei doi prichindei merg la gradiniţă, vorbesc romano-italiana şi fac nenumărate năzdrăvănii. Azi, vreau să-i multumesc din suflet, doctoriţei Ruxandra Dumitrescu de la Clinica Fertilia. Sunt în România medici care reuşesc imposibilul, mai repede decât medicii din alte ţări europene. Iar povestea Cameliei este o dovadă vie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu