vineri, 31 august 2018

DECALOGUL PARINTELUI GRABIT



- Mami, vreau să te joci cu mine. 
- Nu pot. Lasă-mă, n-am timp, mă grăbesc, am treabă. 
Vă sună cunoscută replica asta? Dar graba strică treaba, spune o vorbă înţeleaptă. De 4 ani, de când Anastasia a intrat în viaţa mea, 24 de ore sunt o glumă pentru câte am de făcut. Sunt mereu pe fugă. Într-o zi privind-o pe ascuns cum se joacă, am auzit ecoul replicilor mele grăbite. Hai, hai odată, îi spune ea ferm păpuşii neascultătoare, ne grăbim, am treabă şi n-am timp. Off, mi-am zis. E vremea să dau ceasul înapoi Prima măsură , dacă prezentaţi simptomele mele, e să vă opriţi. 
 Apoi le luaţi pe rând. 
1. Intelege-ti copilul - ascultă-l, analizeaza-l, cu bune şi rele
2. Respectă-ţi copilul - e unic, are personalitatea lui, dorintele lui, asteptarile lui
3. Iubeste-ţi copilul
4. Modelează-ţi copilul 
5. Castiga-i increderea
6. Ajuta-l la greu
7. Fii prietenul lui
8. Motivează-l
9. Indrumă-l, fă-l să înţeleagă
10. Învatăţ-l să-şi asume 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu